Az angol Direct Shift Gearbox elnevezés alapján DSG rövidítéssel vagy DCT azaz Dual Clutch Transmission -nel jelölt, két tengelykapcsolóval dolgozó, automatikus sebességváltó igazi áttörést jelent a sebességváltók műszaki megvalósításában. Ez a szerkezet egyesíti a kézikapcsolású váltó előnyeit egy hagyományos automata kényelmével. A sebességfokozat váltása lágyan és gördülékenyen megy végbe a vonóerő megszakítása nélkül, de mégis nagyon gyorsan, mindössze 3 - 4 tizedmásodperc alatt. A váltó ez esetben nem szakítja meg a motorteljesítmény továbbítását a kerekek felé. Mivel a sebességváltás gyors és közben sem szakad meg a hajtóerő átadása a kerekek felé. Ezzel szemben a hagyományos automata vagy robotizált sebességváltók (elektro-hidraulikus vagy elektro-pneumatikus) soha nem érhetik el a duplakuplungos automata hajtóművek váltási sebességét, és természetesen nem tudnak váltani a húzóerő megszakítása nélkül sem.
Az ExxonMobil által kifejlesztett kenőanyag, a Mobil DCTF Multi-Vehicle egy prémium minőségű, szintetikus automata hajtóműolaj, amelyet kiváló minőségű szintetikus alapolajok és fejlett adalékrendszer felhasználásával fejlesztettek ki, hogy megfeleljen az európai és észak-amerikai járművek széles körében használt duplakuplungos sebességváltók szerviz feltöltési követelményeinek. A Mobil DCTF Multi-Vehicle minden időjárási körülmények között egyenletes váltást és kényelmes vezetési élményt biztosít, ezen kívül a sebességváltó-alkatrészek teljes védelmét biztosítja, hogy meghosszabbítsa a váltó élettartamát.
A Mobil DCTF Multi-Vehicle automata hajtómű folyadék kiválóan alkalmazható pl. a VW csoport 6 fokozatú, nedveskuplungos DSG sebességváltóiban, illetve az összkerék hajtású és a nagyobb teljesítményű, 270 Nm-nél nagyobb nyomatékot leadó, 7 fokozatú, nedveskuplungos automata hajtóművel szerelt gépjárműveiben. A termék ezektől eltérő, kisebb teljesítményű járművekben viszont nem alkalmazható.
A Mobil DCTF Multi-Vehicle kenőanyagot az ExxonMobil az alábbi felhasználási területekre ajánlja:
BMW |
DCTF-1 fluid
BMW Drivelogic 7-fokozatú (Getrag) hajtómű
BMW DCTF-1+
BMW 6-fokozatú DCT hajtómű
|
Bugatti |
Bugatti Veyron vehicle |
CHRYSLER |
GA fluid
Chrysler 68044345 EA
Chrysler Powershift 6-fokozatú (Getrag) hajtómű
|
Ferrari |
Ferrari 7-fokozatú (Getrag)/TE DCT-3 |
FORD |
Ford WSS-M2C936A fluid (part # 1490763/1490761)
Ford Powershift 6-fokozatú (GFT) hajtómű
|
MITSUBISHI |
MZ320065 DiaQueen SSTF-1 fluid Mitsubishi TC-SST 6-fokozatú (GFT) hajtómű |
NISSAN |
Nissan Powershift 6-fokozatú (GFT) |
PSA |
9734.S2 fluid
Peugeot/Citroen DCS 6-fokozatú (GFT) hajtómű
|
RENAULT |
Renault EDC 6-fokozatú (Getrag) hajtómű
Renault EDC-7 hajtómű
|
VOLVO |
Volvo Powershift 6-fokozatú (GFT) fluid
(part# 1161838/1161839)
|
VW |
VW (Audi, Seat, Skoda) 6-fokozatú hajtómű |
S-Tronic |
G 052 529 A2 or A6 fluid
DQ501 hajtómű
G 052 182 A2 or A6 fluid
DQ250 & DQ500 hajtómű
|
ZF/Porsche |
ZF/Porsche Oil #999.917.080.00 |
A Mobil DCTF Multi-Vehicle használata nem ajánlott hagyományos automata vagy CVT automata sebességváltókhoz